Thursday, December 20, 2018

Minggu ke 10: Perbincangan Lesson plan


Minggu ini minggu terakhir untuk merekabentuk rancangan pengajaran. Amboiiii ini minggu stress sebab untuk kumpulan kami masih tidak memperolehi kata putus tajuk apa untuk lesson plan. Kumpulan kami campurkan daripada pelajar DPP Matematik dan DPP Kimia. Jadinya memang agak tricky nak rancangan lesson plan agar nampak menarik.

Setelah mendapat tajuk apa yang sesuai, kami tunjuk pada Dr. Dorothy, she said it was boring. Sebab we know that maths only calculation. Jadi Dr. Dorothy telah memberi pandangan....... wow. tak tidur malam, hujung minggu ke laut, sebab memikirkan apa yang Dr. Dorothy cadangkan. Dr. cadangkan kami create satu situasi dalam kimia, dan relatekan dalam apa yang kami ingin buat secara calculation. Tugasan ini amat mencabar, kerana memerlukan pemikiran yang kritikal. Jadi akhirnya dapat la juga saya dan rakan create situasi kimia. Kami buat tema BAJA. Dari penghasilan baja ini, kita akan kirakan peratusan unsur atom Nitrogen dalam baja. Perkadaran, semakin tinggi peratusan baja, semakin baik baja itu. Jadi nya garis lurus boleh dilukiskan dalam konteks directly propotional.
kemudian kami membuat pembuktian formula kimia bagi urea, kerana urea merupakan peratusan tertinggi nitrogen. kami buktikan persamaan melalui persamaan serentak.

harap-harap idea ini dapat diterima Dr. Dorothy ;)

No comments:

Post a Comment